Vi gratulerer med 8.plass!

Andreas Hovland Skaane har deltatt i finaleuken i Kjemiolympiaden.

En person som står foran en tavle og viser frem en figur - Klikk for stort bildeAndreas Hovland Skaane Beate Hovde Røste

8. plass i finaleuken

Vi gratulerer Andreas Hovland Skaane med en svært hederlig 8.plass i Kjemi-OL. Etter en uke med undervisning på Universitet i Oslo, var det duket for en avsluttende test for de 16 finalistene. Det var hard konkurranse om de fire første plassene, som gir deltakelse i den internasjonale finalen. Andreas endte på en svært hederlig 8.plass, kun få poeng bak 4.plassen. Selv om han er litt skuffet kan han se tilbake på en lærerik og inspirerende opplevelse, og anbefaler neste års kjemi 2-elever å delta i Kjemi-OL.

Publisert 11.03.2024:

Finaleuke i kjemiolympiaden

Vi gratulerer Andreas Hovland Skaane med avansement fra 2.runde i Kjemiolympiaden. Han skal nå delta i finalekurset på Universitet i Oslo. 1047 elever fra 101 videregående skoler deltok i 1.runde. Både Andreas og Markus Gundersby Djup var blant de 135 elevene som gikk videre til 2.runde. Gratulerer med meget god prestasjon av Markus også!

Andreas var blant de 16 beste i 2.runde og skal dermed tilbringe uke 11 ved Kjemisk institutt på Universitetet i Oslo. Her skal han og de andre finalistene få undervisning og gjennomføre laboratoriearbeid, før en avsluttende finale. De fire beste elevene får delta for Norge i den internasjonale kjemiolympiaden i Riyadh. Vi krysser fingrene for Andreas! Uansett er det en fantastisk prestasjon å være blant de 16 beste kjemielevene i Norge.

Tekst: Beate Hovde Røste